— För Comcenter innebär detta utöver en fjäder i hatten inom branschen, att vi ökar vår omsättning, tryggar arbetstillfällen och framöver behöver nyanställa säger Joacim Ahlebro, delägare på Comcenter.

Företaget har i dag 12 anställda och har haft en stabil utveckling. det har varit verksamt sedan 1993 och är leverantörer av helhetslösningar inom företagskommunikation. Med den nya telefoniplattformen Comcenter Smart hyr kunden telefoni som molnbaserad tjänst och slipper därmed äga, sköta och ta ansvar för en fysisk telefonväxel.

— Installation, drift och underhåll blir både enklare och mer kostnadseffektivt. Man är alltid uppdaterad med senaste samt smartaste telefonifunktionerna och är flexibel då man kan använda sig av mobiler, trådlösa telefoner och softphones i Comcenter Smart, säger Joacim.

263 butiker

Axfood är näst störst på den svenska dagligvarumarknaden med 263 egna butiker. I koncernen ingår Willys, Hemköp, Axfood Snabbgross och Tempo. När det var dags att se över den traditionella telefonväxeln föll valet av leverantör, efter en stor upphandling, på Comcenter. Avtalet gäller i tre år men ordervärdet är hemligt.

— Lösningen som Comcenter presenterade för oss stödjer den molnbaserade strategi vi arbetar efter. För vår butiksmiljö var det viktigt med ett flexibelt system, säger Patrik Strandberg, IT-chef på Willys Sverige.