Annons

Annons

Annons

Munksjöstaden

Tiktok-kändisarna Patrik och Fanny samarbetar med Prins Daniel – för att få fler att röra på sig

Tiktok-profilerna Fanny Ahlfors och Patrik Widell, ambassadörer för Generation Pep, vill få fler barn och unga att röra på sig. På söndag är arrangeras pep-dagen i form av ett lopp i Stockholm. Samma tid och datum arrangeras också Pep-dagar runt om i hela landet tillsammans med Fritidsbanken.

Text

Fanny Ahlfors och Patrik Widell, kända från Tiktok, vill inspirera barn och unga att röra sig mer. På söndag deltar de på pep-dagen i Stockholm.

Bild: Robert Eriksson

Annons

Fanny Ahlfors och Patrik Widell kommer på söndag själva att åka upp till Hagaparken i Stockholm för att peppa barnen som är med och springer i prins Daniels lopp som arrangeras där. Loppet vänder sig till barn födda 2010-2016 och de yngsta springer 500 meter medan de äldre springer två varv. På plats finns även möjlighet för barnen att testa olika aktiviteter.

0 kren månad

Läs vidare med Digital!

Läs för 0 kr i en månad – därefter tills vidare 149 kr/månad. Ingen bindningstid.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla nyheter på jp.se
  • Nyhetsappen med pushnotiser
  • Nyhetsbrev med senaste nytt

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan