Annons

Annons

Annons

Annons

Munksjöstaden

Tiktok-kändisarna Patrik och Fanny samarbetar med Prins Daniel – för att få fler att röra på sig

Tiktok-profilerna Fanny Ahlfors och Patrik Widell, ambassadörer för Generation Pep, vill få fler barn och unga att röra på sig. På söndag är arrangeras pep-dagen i form av ett lopp i Stockholm. Samma tid och datum arrangeras också Pep-dagar runt om i hela landet tillsammans med Fritidsbanken.

Text: 

Fanny Ahlfors och Patrik Widell, kända från Tiktok, vill inspirera barn och unga att röra sig mer. På söndag deltar de på pep-dagen i Stockholm.

Bild: Robert Eriksson

Annons

Fanny Ahlfors och Patrik Widell kommer på söndag själva att åka upp till Hagaparken i Stockholm för att peppa barnen som är med och springer i prins Daniels lopp som arrangeras där. Loppet vänder sig till barn födda 2010-2016 och de yngsta springer 500 meter medan de äldre springer två varv. På plats finns även möjlighet för barnen att testa olika aktiviteter.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs dina lokala nyheter för 8 kr/vecka i 8 veckor - du betalar 32 kr/månad. Därefter tillsvidare 129 kr/månad.

Ingen bindningstid. Säg upp när du vill.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla lokala nyheter på vår sajt och nyhetsapp.
  • Läsarshoppen med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.

Annons

Annons

Till toppen av sidan