Annons

Annons

Annons

Valet 2022

Experten om hur Tiktok kan ha påverkat unga – och valstugans comeback: ”Helt nya nivåer”

Tiktok kan ha spelat in i förstagångsväljarnas val. Det berättar varumärkesexperten Alexander Morad. Han kan dessutom avslöja att valstugan gjort en oväntad comeback.

– Det måste partierna fundera mer på inför nästa val, säger han.

Text

Alexander Morad ser flera nya trender i årets val, trender som partierna bör ta allvar menar han. Foto: Pressbild.

Annons

Skolval och vallokalundersökningar pekar på att Moderaterna och Sverigedemokraterna har stort stöd bland de unga, följda av Socialdemokraterna. Varumärkesexperten Alexander Morad, Habo, tror att sociala medier och inte minst Tiktok har spelat roll för de ungas partisympatier.

0 kren månad

Läs vidare med Digital!

Läs för 0 kr i en månad – därefter tills vidare 149 kr/månad. Ingen bindningstid.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla nyheter på jp.se
  • Nyhetsappen med pushnotiser
  • Nyhetsbrev med senaste nytt

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan