Annons

Annons

Annons

Jönköping

Nu satsar tv-bolagen på lycklig kärlek

Flörtar i bastun, på timmerflotte och bland pensionärer. Vårens tv-tablå är fylld av potentiella kärleksmatchningar.

– Svenskarna börjar bli mer öppna för att söka kärleken i tv, säger nöjesredaktören Helle Schunnesson.

Några av de nya dejtingprogrammen som sänds i vår. Pressbilder: Amazon Prime, SVT, Viaplay, HBO Maz

Annons

I takt med att nya strömningstjänster lanseras behöver de också fyllas med innehåll. Det är en av anledningarna till att fler och fler dejtingprogram ser dagens ljus, tror Helle Schunnesson. Hon är till vardags redaktör på Elle och programledare för "Kärleksrådet", ett eftersnacksprogram till "Gift vid första ögonkastet".

0 kren månad

Läs vidare med Digital!

Läs för 0 kr i en månad – därefter tills vidare 149 kr/månad. Ingen bindningstid.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla nyheter på jp.se
  • Nyhetsappen med pushnotiser
  • Nyhetsbrev med senaste nytt

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan