Heyou är ett av Sveriges största sociala medier-evenemang och den 1-2 februari kommer det för första gången att hållas på Elmia i Jönköping.

– Vi hoppas på minst tusen besökare och vi har valt Jönköping främst för att det varit önskat av våra följare. Vi har fått förfrågningar om när vi kommer till Jönköping ett bra tag nu, säger Linnéa Bergling, från PR-avdelningen för arrangören Heyou.

Ett årligt inslag

Hon berättar att de kommer att samarbeta med Destination Jönköping och att målet är att göra eventet till ett årligt inslag på Elmia. Hon säger också att det kommer att presenteras fler överraskningar kring satsningen i Jönköping framöver, i början av december kommer de till exempel att släppa namnen på vilka stjärnor som kommer.

Under 2018 har bland annat Figghen, Filip Dikmen, Tomu, Youmi, Louise Hammar, Amity, Magister Nordström och Thobias Thorwid gästat Heyou-event på olika platser i Sverige.

Autografsignering är ett populärt inslag.
Foto: Pressbild

Även för företagare

Tidigare gick Heyou under namnet Tubecon Sverige och konceptet går ut på att stora profiler från sociala medier träffar sina följare. Till exempel kan besökarna delta i Creators Academy, som ger utbildning till de som vill starta upp någon form av verksamhet inom sociala medier. Det kommer även att arrangeras uppträdanden, paneler, utmaningar med mera.

Annons

I samband med eventet kommer också en del att riktas specifikt mot företag och privatpersoner som vill lära mer om sociala medier och influencer marketing (marknadsföring med hjälp av inflytelserika människor på sociala medier).

Läs mer om konceptet på hemsidan www.Heyou.se.

Fotnot: TikTok, hette tidigare Musical.ly och är en ny typ plattform via en app som slagit stort. Vanligast är att en person mimar eller dansar till musik och publicerar.

Heyou är ett av Sveriges största sociala medier-evenemang.
Foto: Pressbild