LÄS MER: Så blir invigningen av nya A6 (Premium)

Den 26 oktober slår köpcentret upp portarna för ”nya” A6. Nu har man också gjort en ny logotyp och byter namn till "asecs".

Här kan du se den nya hemsidan.

Centrumledaren Lars Bröms har precis kommit tillbaka från ett möte med att butikschefer där han hade presenterat den nya grafiska profilen och den nya varumärktesstrategin.

Vad tyckte de om nya logotypen?

— Ja de tyckte att den var väldigt fin.

Annons

Han berättar att den från idag ska användas i reklamfilmer, på webben och ska finnas även på köpcentrets fasad bland annat.

Varumärket ska bidra till att ”sätta Jönköping och asecs” på kartan som en handelsplats. Den visar även att butikerna arbetar med utbud som räknas som premium.

Lite mer exklusivt?

— Ja men inte bara dyra butiker, utan kända märken med en viss modegrad.

Den utskurna logon är delvis genomskinlig, berättar han, vilket gör att bakgrunden lyser igenom på ett mer transparent sätt än tidigare.

Vad händer med den gamla A6-logon?

— Ja vi behåller rättigheten att använda den, men nu tycker vi att den har gjort sitt efter trettio år.

På torsdag startar den fyra dagar långa invigningen av den första etappen av den stora utbyggnaden.