Tävlingen syftar till att belöna organisationer och företag som arbetar framtidsinriktat, nydanande och med stark innovationskraft. Consid är, tillsammans med Spotify, SAS, Tui och Gant, en av årets finalister.

Stark innovationskraft

Den årliga tävlingen som tidskriften Resumé håller i är en av de mest prestigefyllda för landets marknadsavdelningar. Tävlingen syftar till att belöna organisationer och företag som arbetar framtidsinriktat, nydanande och med stark innovationskraft.

Den som vinner ska ha använt sig av ny teknik, integrerat med andra avdelningar och ha kunskap om att hålla isär taktik och strategi samt veta skillnaden mellan försäljning och marknadsföring. I år har alltså fem finalister utsetts, där IT-konsultbolaget Consids varumärkesavdelning är en av dem. Övriga är SAS, Spotify, Tui och Gant.

Otroligt smickrade

– Vi är otroligt smickrade, stolta och glada över att stå som finalister till ett sådant ärofyllt pris som Årets Marknadsavdelning. Urvalsprocessen och konkurrensen har varit extremt tuff varför det känns extra roligt att vi tagit oss hela vägen till prisutdelningen. För oss är detta det starkaste kvittot vi kan få på att vårt hårda arbete de senaste åren verkligen lönat sig, och att det är en framgångsstrategi att våga tänka nytt och sticka ut i sitt varumärkesbyggande. Ja, jag är blown away och väldigt, väldigt stolt över vårt fantastiska team, säger Beatrice Carpvik, Varumärkeschef på Consid i ett pressmeddelande.

Annons

Årets vinnare presenteras under konferensen Framtidens Marknadsavdelning den 23 maj i Stockholm. Consid har i dag drygt 770 anställda och omsatte ifjol 810 miljoner kronor. I Jönköpings län finns bolaget i Jönköping och Värnamo.

Relaterat: IT-företag väntas nå miljardmålet i år
Relaterat: Sveriges bästa arbetsgivare finns i Jönköping