Köpet av Digaloo AB, som driver ett digitaltryckeri i Stockholm, stärker inte bara närvaron i Stockholm för Taberg Media Group (TMG), utan är också en satsning på kärnverksamheten.

Det konstaterar Magnus Claesson, koncernchef TMG.

— Vi vill hitta pusselbitar som gör Taberg Media Group starkare i framtiden, säger han.

LÄS MER: Tabergsföretag växer efter köp

En specialkompetens

Annons

Magnus Claesson säger att koncernens långsiktiga mål är att öka omsättningen från dagens 300 miljoner till 400 miljoner och att det inte går att uppfylla bara genom att växa organiskt utan då krävs även förvärv av andra företag.

— Digaloo har specialkompetens inom en speciell typ av digitaltryck som möjliggör att ta fram tryckta produkter i mindre serier eller i anpassade former, till exempel personifierade utskick från Ica, säger Magnus Claesson.

LÄS MER: TMG blir nytt bolag i anrik koncern

Vd stannar

Digaloo AB, som startade sin verksamhet 2002 och som idag har 28 anställda, kommer genom förvärvet att bli ett helägt dotterbolag till TMG. Janne Dahlgren kommer att kvarstå som vd.

TMG har cirka 160 anställda och är en av Sveriges största leverantörer av grafiska produkter och tjänster. De startade sin verksamhet i mitten av 1950-talet.