Vi som ger dig dina lokala nyheter kommer att skapa fokusgrupper bestående av läsare som vill hjälpa till att vässa vårt innehåll ännu mer.

Just nu söker vi prenumeranter födda under åren 1980-1995 - och hoppas att just du vill delta.

– Det här är en grupp av våra invånare som till stora delar har vuxit upp omgivna av digitala tjänster. Deras krav på användarvänlighet och relevant innehåll är högt och de traditionella mediebolagen har hittills inte lyckats nå ut med journalistiskt innehåll till de här grupperna. Därför tror vi att en dialog med den gruppen kan lära oss väldigt mycket om hur vi bör resonera framöver, säger Herman Nikolic, redaktionell chef på Hall Media.

Grupperna träffas under två timmar för att diskutera medievanor och intressen - och som tack för ditt engagemang bjuder vi på lunch. Deltagarna får också ett presentkort värt 350 kronor, som du kan använda i butikerna på stan.

– Förhoppningen är att vi ska få insikter som gör att vi lär oss mer. Hur får de sina nyheter? Hur ska vi bättre utforma våra produkter, vilka ämnen väcker engagemang, hur ser de på oss, vår trovärdighet och våra nyhetstjänster i dag?, säger Herman Nikolic.

Herman Nikolic, Hall Medias redaktionella chef.

Det finns två möjliga tillfällen att delta: Tisdagen den 1 oktober klockan 11-13 eller onsdagen den 2 oktober klockan 11-13. Båda träffarna äger rum i Jönköping.

Anmäl ditt intresse till Herman Nikolic, redaktionell chef, genom att mejla till herman.nikolic@hallmedia.se

Annons

Svara med namn, födelseår, mobilnummer och vilket datum som passar dig bäst, så kontaktar vi dig. Ange också vilken sorts prenumeration du har - till exempel Premium eller tidning. Antalet platser på workshopen är begränsat till ett tiotal så först till kvarn gäller.

– Som lokaltidning, oavsett analogt eller digitalt, är vårt uppdrag att informera och engagera våra invånare i syfte att samhället ska kunna utvecklas för vår egen och framtida generationers skull. Att vi engagerar är ett måste. Jag tror att vi kan lära oss mycket om hur vi ska distribuera vår journalistik framöver. Vi ser ljud komma snabbt, tv är här sedan länge. Men, för att nå ut med allt vårt innehåll vill vi undersöka önskemålen och trenderna närmare. Det kommer att bli spännande, säger Herman Nikolic.